Over Janet

Als zelfstandig adviseur begeleid en adviseer ik ondernemers hoe ze op een plezierige en servicegerichte manier met hun klanten om kunnen gaan.

Met als resultaat meer omzet, tevreden en blije klanten en goede reviews.

Achtergrond

Door mijn bijbaan in de horeca in de jaren ‘90 kwam ik erachter hoe ontzettend leuk ik het vond om gasten te helpen en ze van dienst te zijn.
Daarom ging ik naar de Hogere Hotelschool in Leeuwarden. Hier leerde ik veel over gastvrijheid en dienstverlening.
In het laatste jaar van de opleiding liep ik stage op de Food & Beverage afdeling van een resort op Bonaire op de Nederlandse Antillen.

De klant is koning, maar wie maakt er de dienst uit?

Dit was de titel van het boek dat ik gebruikte bij mijn scriptie voor de hotelschool. Ik schreef in de scriptie hoe het resort de kwaliteit van de dienstverlening in de restaurants zou kunnen verbeteren.
Na de hotelschool ging ik werken als intercedent bij een uitzendbureau. Even iets anders dan de horeca.

Al gauw ontdekte ik dat ik meer bedrijfskundig inzicht wilde. Ik wilde als organisatieadviseur bedrijven helpen. En ik wilde leren hoe ik mijn advies kon onderbouwen met theorieën en wetenschappelijke inzichten.
Daarom deed ik in deeltijd de Masteropleiding Strategy and Organization aan de Open Universiteit.
Tijdens en na deze studie deed ik ervaring op in verschillende vakgebieden. Ik vind nu eenmaal veel dingen leuk en interessant.
Zo ben ik bijvoorbeeld ook mystery shopper geweest voor een groot landelijk onderzoeksbureau. Hierdoor leerde ik niet alleen beter te observeren, maar ook leerde ik hoe ik wat ik zag en ervoer om te zetten in feedback voor de opdrachtgever.

Ik zie mezelf zowel als consultant en als coach. Ik draag niet alleen oplossingen aan, maar ik help mensen zelf tot inzichten te komen. Door  te adviseren en te ondersteunen waar dat kan en te confronteren waar het moet zorg ik dat jouw organisatie schittert.

Ik ben intuïtief, resultaatgericht en direct.  Ik luister actief en ik vraag door. Ik help verbeteringen door te voeren zonder het over te nemen.

Ik zie het als een uitdaging om medewerkers te enthousiasmeren om de verbeteringen in hun werk door te voeren zodat de klanten hier meteen het verschil van merken.

Privé

Ik ben geboren in Sneek, opgegroeid in Joure, ik ging op kamers in Leeuwarden en sinds 2000 woon ik in Winsum Friesland.
Je zou kunnen concluderen dat ik een echte Friezin ben… in elk geval ben ik gek op: oranjekoek en Fryske dúmkes.

•Verder ben ik gelukkig getrouwd met Eddy.
•Ik houd van lezen, films kijken, uit eten en gezelligheid.
•En bij vlagen ben ik een actief lid van de sportschool 🙂

  • Janet Idzinga
    Janet Idzinga